sobota, 28 kwietnia 2012

Zapuszczanie paznokci :)

Obgryzanie paznokci to chyba zmora większości nastolatek i nie tylko... Dziewczyny chcą mieć piękne, długie paznokcie, ale nie umieją  przestać ich obgryzać...
Jeszcze w gimnazjum sama miałam takie problemy... Nienawidziłam siebie za to, że musiałam chować dłonie do kieszeni, bo tak się wstydziłam paznokci. Cała rodzina mi zwracała uwagę, a mama z babcią wymyślały różne specyfiki na obgryzanie... Ale to nic nie dało, sama musiałam dojść do tego, że chcę mieć ładne paznokcie... :)
Wydaje mi się, że wszystko siedzi w naszej psychice i z przyzwyczajenia obgryzamy paznokcie..
Tak więc najgorsze są początki... Musicie same zrozumieć, że to czy będziecie miały ładne paznokcie zależy tylko od Was, nie ma tu nic do powiedzenia mama, babcia, czy koleżanka.
Jak już wspominałam, moje paznokcie były męczone odkąd pamiętam, czyli jakoś od podstawówki. W międzyczasie robiłam sobie żele, tipsy (takie ze sklepu) i wiele innych rzeczy. Ale w pewnym momencie nastąpił przełom i doszłam do wniosku, że muszę to w sobie zmienić:)
( Mam mało zdjęć moich paznokci, ponieważ przeważnie je chowałam:P  ) I od takich paznokci:

Doszłam do takich:) :


Może nie są jeszcze idealne, ale cały czas nad nimi pracuję. :) W końcu tyle lat je obgryzałam. :(

Tak więc moje rady, aby zapuścić długie paznokcie. :)
1. To od Was zależy czy wasze paznokcie będą ładne i czy będą szybko rosły, więc nie czekajcie na cud. 
2. Jeśli zaczynacie zapuszczanie pazurków, to polecam na początku pójść na manicure. Wtedy paznokcie będą miały ładny kształt. :)
3. Zainwestujcie w dobrą odżywkę ( polecam serdecznie tą -klik ) i pilniczek. :)
4. Uwierzcie w siebie i w swoją silną wolę. :)
5. Pamiętajcie, że nie od razu Rzym zbudowano. Na ładne i twarde paznokcie trzeba czasu i wytrwałości. :)
6. Zainwestujcie w dobry krem do rąk i paznokci, bo skórki i paznokcie trzeba nawilżać. 
7. Nie zaczynajcie wycinać skórek! To moja zmora, zaczęłam i teraz muszę wycinać ciągle... Staram się zaprzestać...:)
8. Kupcie drewniane patyczki do manicure i zamiast cążek używajcie patyczków, na pewno na tym lepiej wyjdziecie. :)
9. Nie obgryzajcie skórek, a szczególnie tych po bokach, bo obgryzając je, paznokcie rosną szersze i w końcu będziecie miały takie "łopaty".
10. Nie obcinajcie paznokci, tylko je piłujcie. 
11. Ponieważ początki są najtrudniejsze, polecam kupić sobie najśliczniejszy lakier jaki kiedykolwiek widziałyście i malować nim paznokcie. Będzie Wam szkoda obgryzać tak ładnie pomalowanych paznokci. :P
12. Nie zgryzajcie lakieru, stosujcie delikatne zmywacze. :)

Trochę rad się nazbierało, ale jakbyście miały jeszcze jakieś pytania na temat zapuszczania paznokci to śmiało. :)

Pamiętajcie, wszystko zależy od Was i Waszego nastawienia. Myślcie pozytywnie. :)

2 komentarze:

  1. Masz piękny kształt paznokcia ja też przez wiele czasu obgryzałam paznokcie ale zaprzestałam i dobrze się z tym czuję bo sama tego chciałam i nie żałuję fakt faktem moje paznokcie są miękkie ale zainwestuję w odżywkę a przyczyną ich miękkości pewnie jest to że je obgryzałam i były "mokre" przez tą ślinę jeżeli mogę to tak nazwać wiem brzmi to komicznie pozdrawiam cię ciepło oraz dużo wytrwałości ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz bardzo ładne paznokcie ja sama obgryzam i postanowiłam już z tym skończyć to jest bardzo trudne ale cieszę się że już nie obgryzam przez całe 3 dni! Musze sobie zakupić odżywkę aby szybciej rosły mi paznokietki. Pozdrawiam gorąco i dziękuję za Twoje rady :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze. Motywują mnie one do dalszego pisania. :) Piszcie swoje propozycje, uwagi, za wszystko jestem wdzięczna. :*